تجمل گرایی به جلسات دفاع پایان نامه دانشجویی هم رسید
نوشته شده توسط : سامیار

یک تصویر خوش رنگ و لعاب چند روزی است در فضای مجازی میان کاربران دست به دست می چرخد. عکس منتشر شده تصویری از میزی مملو از خوراکی است، شبیه رستوران های خوش نشین تهران اما ذیل آن کاربر متعجب این جمله را پیوست کرده است: «شاید باورتان نشود اما این پذیرایی از مراسم دفاع است!»

‏هرروز یه با یه چیز عجیب تر برای حواشی دفاع پایان نامه روبرو می شویم. آماده کردن این حواشی از نوشتن پایان نامه پردردسرتر، پرخرج تر و بی خودتر شده. ایجاد هزینه مالی و استرس برای دانشجوی بدبخت طوری که هم استاد توقع پذیرایی لاکچری دارد و هم دانشجویان

مشکل این است که یک پذیرایی ساده مشکلی ندارد، اما الان مثل عروسی و تولد و مهمونی و مراسم های دیگر وارد تجملات و رقابت و ریخت و پاش شده. پذیرایی در جلسات دفاع پایان نامه دانشجویان با بقیه مقایسه میشه و پذیرایی در نمره تاثیر می گذارد

در این بین بسیاری از دانشجوها هزینه ی زیادی برای نوشتن پایان نامه انجام می دهند مثل آزمایشگاه و مواد، مصاحبه، فیلمبرداری و ... و تقریبا حمایتی از سمت دانشگاه دریافت نمی کنند.

 

موضوع پذیرایی در مراسم پایان‌‌نامه آن‌قدر باب شده که دانشگاه تهران دو سال پیش مصوب کرده پذیرایی دفاع فقط همراه با آب معدنی باشد و نه بیشتر! حتی سال گذشته هم دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه ممنوعیت پذیرایی اجباری و تهیه هدیه در جلسات دفاع پایان‌‌نامه و رساله را در دانشگاه آزاد ابلاغ کرد.





:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: